Årets bästa pr-kampanj
Guld: Cohn & Wolfe med ”The Swedish Number” för Svenska Turistföreningen
Silver: Edelman Deportivo med ”Give a Beep” för Hövding
Årets konstumentkampanj
Guld: Cohn & Wolfe med ”The Swedish Number” för Svenska Turistföreningen
Silver: Wenderfalck med ”All I Want For Christmas Is A Goat” för ActionAid
Silver: Masscreation med ”Children’s Climate Conference” för Telge Energi
Årets content marketing
Guld: Cohn & Wolfe med ”The Swedish Number” för Svenska Turistföreningen
Silver: Post med ”Pensionärsknattarna” för AIK Fotboll
Silver: Volontaire med ”Therese testar teknik” för Teknikföretagen
Årets business to business
Guld: Abby Priest med ” Adobe Stock Apparel” för Adobe
Silver: Granath / Obeya med “Utmaningen – en film om den sjuka jobbstressen” för Arbetsmiljöverket
Årets samhällsinformationskampanj
Guld: Garbergs Malmö med ” #snackaomhat” för Landskrona stad
Silver: Granath / Obeya med “Utmaningen – en film om den sjuka jobbstressen” för Arbetsmiljöverket
Årets massmediekampanj
Guld: Cohn & Wolfe med ” Chokladhuset – Sveriges nya jultradition” för Mondelez International
Silver: Post med ”Pensionärsknattarna” för AIK Fotboll
Årets non-profit
Guld: Wenderfalck med ”All I Want For Christmas Is A Goat” för ActionAid
Silver: Edelman Deportivo med ”Den Maskerade Bannern” för UNICEF
Silver: Edelman Deportivo med ”För Sofia” för UNICEF
Årets digitala kampanj
Guld: Edelman Deportivo med ”Give a Beep” för Hövding
Silver: FLB Europa med ”#Datadonate” för 3
Årets integrerade kampanj
Guld: Jung Relations med ” Henke Lundqvists hårresande meddelande” för Procter & Gamble
Silver: Edelman Deportivo med ” Bread the Future” för Brödinstitutet
Årets innovationskampanj
Guld: Edelman Deportivo med ”Give a Beep” för Hövding
Silver: Kärnhuset med ”The Train Brain Project” för Stockholmståg
Årets rookie
Axel Bringel, Cohn & Wolfe
Årets kund
Håkan Tenelius, Vårdföretagarna