Årets bästa PR-kampanj
Guld: Ingo och Cohn & Wolfe Stockholm med ”Dill” för Lidl
Silver: DDB Stockholm och Burson-Marsteller med ”Är du Klaus-Heidi?” för Lufthansa
Årets business to business
Guld: Abby Norm med “Photoshop Live – Street Retouch Prank” för Adobe
Silver: Cohn & Wolfe Stockholm med ”Serier i undervisningen” för Egmont Publishing Kids
Årets content marketing
Guld: Pronto med ”Joller – en podcast föräldrar emellan” för Philips Avent
Årets digitala kampanj
Guld: ANR BBDO med ”Living with Lag” för ume.net/Umeå Energi
Silver: Prime med ”Democreativity” för VisitSweden, Business Sweden, Svenska institutet och NSU
Årets event marketing
Guld: Prime med ”Scandic To Go” för Scandic Hotels
Silver: Volontaire med “Play in the Shade” för Cancerfonden
Årets integrerade kampanj
Guld: DDB Stockholm och Burson-Marsteller med ”Är du Klaus-Heidi?” för Lufthansa
Silver: Diplomat Communications och YouMe Agency med ”Doftljuset Skoltoalett” för Almega Serviceentreprenörer
Årets konsumentkampanj
Guld: Wenderfalck med ”7-Eleven Wedding Chapel” för 7-Eleven
Silver: DDB Stockholm och Burson-Marsteller med ”Är du Klaus-Heidi?” för Lufthansa
Årets massmediekampanj
Guld: Stendahls och Perspective Communication med ”Det är rösten som räknas – Göteborgs Lucia 2013” för insideout AB, Göteborgs Lucia 2013
Silver: Rippler Communications med ”Månhuset” för Falu Rödfärg
Årets non-profit
Guld: Prime med ”#sopigstraffskala” för Ecpat Sverige
Silver: ANR BBDO med “Like a Swede” för TCO
Årets samhällsinformationskampanj
Guld: Burson-Marsteller med ”#Backie – När svenskar vände ryggen till cancer” för Euromelanoma
Silver: FamiljenPangea med ”The Robot Project” för KTH
Årets varumärkesbyggare
Guld: Jung Relations och Ethos med ”Blocket för miljön” för Blocket
Silver: Rättviseförmedlingen med ”Mångfaldsförmedlingen” för Rättviseförmedlingen
Årets rookie
Rebecka Berntsson Eskilstorp, Gullers Grupp