Årets experiential marketingkampanj
Guld: Deportivo med Sweat for water för UNICEF och Gothia Cup
Silver: Rippler med För en mänskligare stad för Stockholms Stadsmission
Årets integrerade kampanj
Guld: Hero Kommunikation med Bonde på köpet för Lantbrukarnas Riksförbund (LRF)
Årets konsumentkampanj
Guld: The Fan Club med ToolPool för Malmö Järnhandel
Silver: Wenderfalck med Sambotestet för Fastighetsbyrån
Årets massmediekampanj
Guld: Deportivo och Forsman & Bodenfors med Likes kan inte rädda liv för UNICEF
Silver: Prime med Civil Rights Captcha för Civil Rights Defenders
Årets word-of-mouth kampanj
Guld: Saatchi & Saatchi Stockholm med The Live Quiz Release för Föreningen Popaganda/Luger
Silver: Greenhill Relations med Unionens digitala strejkvakter för Unionen
Årets nyskapare
Guld: AIK Think Tank med Paint it Black för AIK Fotboll
Silver: Greenhill Relations med Unionens digitala strejkvakter för Unionen
Årets samhällsinformationskampanj
Guld: Plakat med Jämställdhetsskatt för Jämställdhetsutskottet Umeå kommun
Silver: Volontaire med Byt Lön för Kommunal
Årets kampanj i sociala medier
Guld: Prime med Civil Rights Captcha för Civil Rights Defenders
Silver: Rippler och DDB med You´ll never wear that again för Stockholms Stadsmission
Årets rookie
Maria Fabricius, Mindmakers PR