Årets Nyskapare
Guld: Volontaire med “Curators of Sweden” för Svenska Institutet och Visit Sweden
Silver: Deportivo med “Kundsänkta priser” för ICA Vanadis
Silver: Jung Relations & Family Business med “Absolut Unique” för Absolut Sverige
Årets Business-to-business-kampanj
Guld: JMW kommunikation med “Jobba hemma-dagen” för Microsoft
Årets Konsumentkampanj
Guld: Jung Relations & Family Business med ”Absolut Unique” för Absolut Sverige
Silver: Prime med “Minikockarna” för Abba Seafood
Årets Samhällsinformationskampanj
Guld: Deportivo med ”Betalvägg för hemlösa” för Stockholms Stadsmission
Årets Experiential marketing
Guld: Prime med ”Minikockarna” för Abba Seafood
Silver: Edelman Stockholm med ”Dress up for African Mothers” för AMREF Sverige
Årets Word-of-mouth-kampanj
Guld: Volontaire med “Curators of Sweden” för Svenska Institutet och Visit Sweden
Silver: A World Beneath med “Lansering Boqueria” för Goda Livet Restaurant
Årets Integrerade kampanj
Guld: McCann Relations med ”Momsfilibabba” för Max Hamburgerrestauranger
Silver: JMW kommunikation med ”Jobba hemma-dagen” för Microsoft
Årets Kampanj i sociala medier
Guld: Volontaire med ”Curators of Sweden” med Svenska Institutet och Visit Sweden
Silver: Deportivo med ”Betalvägg för hemlösa” för Stockholms Stadsmission
Årets Massmediekampanj
Guld: McCann Relations med ”Momsfilibabba” för Max Hamburgerrestauranger
Silver: Spotlight PR med ”ReseEkonomen” för FOREX Bank
Årets Rookie
Johan Andersson, Springtime
Cisions egna pris
Brit Stakston, JMW