Årets bästa bruk av Internet/digitala medierGuld: Text100/Intel – Dreamhack overclocking event
Årets bästa event Guld: Sund Kommunikation/Masterfoods och Padigree – Pedigree Superior Dry
Årets bästa visualiseringGuld: Peter Karaszi (egenkonsult, Kalahari Public Relations)/Munkplast – PhotoPearls
Årets bästa bruk av talesman inom marknads-prGuld: Bite Communication/inkClub – Bläckkungen
Årets bästa integrerade kampanjGuld: GCI Stockholm/Pfizer – Guldsitsen – Sveriges bästa WC
Silver: Prime PR/Cancerfonden – Sverige mot bröstcancet – Rosa Bandet 2005
Årets bästa business-to-business-kampanjGuld: Aspekta/Personalen på Bombardier Transportation i Kalmar – Personalen på Bombardier Transportation i Kalmar
Silver: Andréasson PR/Projektplatsen (Projekt International AB) – Lyckat projekt om misslyckade projekt
Silver: Andréasson PR/NU Domain – Kreativanamn.nu
Årets bästa konsumentkampanjGuld: Prime PR/Cancerfonden – Sverige mot bröstcancer – Rosa Bandet 2005
Silver: Mahir PR/Spray – Spray Date
Silver: Prime M2/adidas – Black is Back
Årets Rookie
Tom Beckman, Prime PR