Årets bästa PR-kampanj

Guld: Ingo och Cohn & Wolfe Stockholm med ”Dill” för Lidl

Silver: DDB Stockholm och Burson-Marsteller med ”Är du Klaus-Heidi?” för Lufthansa

 

Årets business to business

Guld: Abby Norm med “Photoshop Live – Street Retouch Prank” för Adobe

Silver: Cohn & Wolfe Stockholm med ”Serier i undervisningen” för Egmont Publishing Kids

 

Årets content marketing

Guld: Pronto med ”Joller – en podcast föräldrar emellan” för Philips Avent

 

Årets digitala kampanj

Guld: ANR BBDO med ”Living with Lag” för ume.net/Umeå Energi

Silver: Prime med ”Democreativity” för VisitSweden, Business Sweden, Svenska institutet och NSU

 

Årets event marketing

Guld: Prime med ”Scandic To Go” för Scandic Hotels

Silver: Volontaire med “Play in the Shade” för Cancerfonden

 

Årets integrerade kampanj

Guld: DDB Stockholm och Burson-Marsteller med ”Är du Klaus-Heidi?” för Lufthansa

Silver: Diplomat Communications och YouMe Agency med ”Doftljuset Skoltoalett” för Almega Serviceentreprenörer

 

Årets konsumentkampanj

Guld: Wenderfalck med ”7-Eleven Wedding Chapel” för 7-Eleven

Silver: DDB Stockholm och Burson-Marsteller med ”Är du Klaus-Heidi?” för Lufthansa

 

Årets massmediekampanj

Guld: Stendahls och Perspective Communication med ”Det är rösten som räknas – Göteborgs Lucia 2013” för insideout AB, Göteborgs Lucia 2013

Silver: Rippler Communications med ”Månhuset” för Falu Rödfärg

 

Årets non-profit

Guld: Prime med ”#sopigstraffskala” för Ecpat Sverige

Silver: ANR BBDO med “Like a Swede” för TCO

 

Årets samhällsinformationskampanj

Guld: Burson-Marsteller med ”#Backie – När svenskar vände ryggen till cancer” för Euromelanoma

Silver: FamiljenPangea med ”The Robot Project” för KTH

 

Årets varumärkesbyggare

Guld: Jung Relations och Ethos med ”Blocket för miljön” för Blocket

Silver: Rättviseförmedlingen med ”Mångfaldsförmedlingen” för Rättviseförmedlingen

 

Årets rookie

Rebecka Berntsson Eskilstorp, Gullers Grupp