2010 års vinnare

Årets B2B-kampanj

Guld: Prime & Electrolux PR Studio med Vac from the sea  för Electrolux.
Silver: Friends Agenda med Scandinavia Android TV för People of Lava.

Årets Nordiska kampanj

Guld: Geelmuyden Kiese, CP+B & OneVoice med Den sårbara mannen för Philips.

Årets Experiential Marketing

Guld: Dahlheim & Sjöqvist med HPs sommarkollo för HP.
Silver: Jung Relations, Euro RSCG & Knock med Subject60 för Volvo.
Silver: Weber Shandwick med Max maxar miljön i Almedalen för Max Hamburgare.

Årets word-of-mouth-kampanj

Guld: Prime & Ogilvy med Rädda Julen för Marabou.
Silver: Jung Relations med Every team needs a shirt with a story för Adidas.
Silver: Jung von Matt med Sandhamn för MTG TV.

Årets Rookie

Konsulten Farshad Shadloo från Aspekta vann det ärofyllda priset som årets rookie.

Årets Samhällsinformationskampanj

Guld: Deportivo AB med Kaloriprofilen för IQ.
Silver: Spotlight PR & GyroHSR med Bordellen i Almedalen för Järfälla tjejjour.
Silver: Åkestam Holst med Hur Hetero? för Stockholm Pride.

Årets konsumentkampanj – totalbudget över 1000 000 kr

Guld: Prime & Ogilvy med Rädda Julen för Marabou.
Silver: Jung Relations med ABSOLUT NO LABEL för Absolut Vodka.

Årets konsumentkampanj – totalbudget under 1000 000 kr

Guld: Cohn & Wolfe med Valspelet för Unibet.
Silver: Dahlheim & Sjöqvist med HPs sommarkollo för HP.
Silver: Jung Relations med Every team needs a shirt with a story för Adidas.